وقتي حرف از خودروهاي سريع و قدرتمند آمريکايي ميشود، بلافاصله نامهايي مثل کوروت، موستانگ و چلنجر به ذهن ميآيند اما سريعترين خودروي آمريکايي در سال ۱۹۸۷ هيچکدام از اينها نبود بلکه اين عنوان را يک بيوک شش سيلندر در اختيار داشت! البته اين يک بيوک V6 معمولي نيست بلکه يک GNX است يعني وحشيترين نسخهٔ بيوک رگال گرند نشنال و يکي از شيطانيترين خودروهايي که تاکنون ديترويتنشينها ساختهاند. از اين خودرو تنها ۵۴۷ دستگاه ساخته شد.
بیوک GNX در سال ۱۹۸۷ قاتل سوپرکارها محسوب میشد زیرا یکی از همان چهار نمونهٔ اولیهٔ این خودرو در ماه می این سال در آزمایش کارانددرایور شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را ظرف زمان فوقالعاده سریع ۴.۷ ثانیه به ثبت رساند.
برای مقایسه، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر فراری ۳۲۸ GTB در آن زمان ۵.۵ ثانیه بود. همچنین در بین همهٔ خودروهایی که در آن زمان در کارخانههای ایالاتمتحده تولید میشدند، تنها پورشه ۹۱۱ توربو از GNX سریعتر بود آنهم فقط یکدهم ثانیه.
خودرو GNX بیوک دارای بهترین و بالاترین عملکرد در اواخر دهه ۱۹۸۰ بود و البته در آن سالها یک گزینه گران قیمت ۱۱ هزار دلاری و به نوعی خودرو ملی آن زمان یانکیها نیز بود.این خودرو با یک موتور ۳٫۸ لیتری V6 توربوشارژ عرضه شده بود که در ضمن دارای شتاب صفر تا صد در کمتر از پنج ثانیه نیز بود که این عملکرد عالی دست رنج مهندسان شرکت مک لارن نیز بود.
این خودروی سدان بیوک در زمان عرضه به بازار در سال 1987 یکی از سریعترین اتومبیل های تولید شدن در آن زمان به شمار میرفت.
Regal GNX قادر به تولید توان 300 اسب بخار بود و با توانایی تولید گشتاور 400 نیوتن متری، یک خودروی قدرتمند و پرتوان بود.
بیوک البته برای کنترل این هیولا نیز تدابیری اندیشیده بود و با تقویت کردن بدنه و استفاده از مهندسی منحصربفرد در ساخت آن، توانست هندلینگ را نیز به طرز قابل توجهی تقویت کند تا این اتومبیل به یکی از بهترین سدان های آمریکایی تاریخ تبدیل شود.