زمانی که خودروی E34 M5 برای اولین بار چهره خود را به جهان نشان داد، چندان مقبول واقع نشد و نتوانست طرفداران زیادی را دوروبر خود جمع کند. خودرویی که قدرتی یکسان با نسل قبلی خود داشته اما به دلیل وزن بیشتر، کمی کرختتر از مدلهای پیشین بود. در سال 1995، یک نسخه بروز شده از این خودرو با موتور 6 سیلندر تخت از خودروی افسانهای M1 عرضه شد. نسخه تورینگ از E34 M5 نیز یک نسخه خاص بود که تنها 891 دستگاه از آن به تولید رسید.
بامو سری ۵ (BMW ۵ Series (E۳۴)) یک سری خودرو است که در سالهای ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۶ ۱،۳۳۳،۴۱۲دستگاه تولید شدهاست. طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب بوده طول آن در حالت طبیعی ۴٬۷۱۹ میلیمتر (۱۸۵٫۸ اینچ)، عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۷۵۰ میلیمتر (۶۸٫۹ اینچ) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۴۱۲ میلیمتر (۵۵٫۶ اینچ) است.
زمانی که حرف از یک خودرو برای تعقیب و گریز می شود، ناخودآگاه نام BMW E34 در ذهن ماشین بازها تداعی می شود. نسل سوم بی ام و سری 5 با کد اتاق E34 شناخته می شود. این نسل از سال 1988 تا 1996 به عنوان یکی از پرفروش ترین خودروهای دهه نودی ب ام و روی خط تولید قرار داشته است.
نسل سوم از سری 5 در مدل های سدان و استیشن توسط شرکت خودروسازی بی ام و روانه بازار شد. برای این نسل پیشرانه های 4 سیلندر، 6 سیلندر و 8 سیلندر، از 1.8 لیتری گرفته تا 4 لیتری و پیشرانه قدرتمند M پاور عرضه شده بود.
در میان مدل های وارد شده به ایران در آن سال ها، مدل های 518، 520، 525 و 535 به چشم می خورند. البته لازم به ذکر است که اکثر سری 5 های وارد شده به کشور در اوایل دهه 70 هجری شمسی از نوع 518 بودند. E34سدان شهری است؛ خودرویی که صدا کمتر به درون کابین آن نفوذ می کند.
همچنین هندلینگ و سیستم تعلیق بسیار خوبش در کنار تسلط به جاده، می تواند تجربه رانندگی لذت بخشی را به شما بدهد. ظاهر زیبا، فضای داخلی وسیع، خصوصیات دینامیکی بسیار خوب و کیفیت ساخت عالی باعث شد تا جایگاه ویژه ای در ذهن و قلب هر ماشین بازی داشته باشد.