کتاب متاورس به زبان ساده (متاورس چیست چرا برای آینده اهمیت داره و چگونه قدرت آنها را مهار کنیم) از دریک استوارت،ترجمه از فرشاد موتمنی ، نشر اندیشه مولانا : اگر اینترنت را یک دنیای مجازی تعمیمیافته تصور میکنید که در آن کسانی که بازی میکنند صرفا با موس و صفحه کلید، تصاویر الکترونیکی روی صفحه را کنترل نمیکنند، به دیدگاه درستی رسیدهاید. در عوض، کسانی که به متاورس دسترسی دارند، نقش تصاویر الکترونیکی را پیدا میکنند، در حالی که میتوانند با همان سهولت دنیای واقعی، در دنیای مجازی قدم بزنند، صحبت کنند و سفر بروند. متاورس دنیای مجازی و دنیای حقیقی را طوری به یکدیگر متصل میکند که بیش از پیش به هم نزدیک میشوند. مثلا آیا تا به حال در ژانر علمی تخیلی دیدهاید که شخصیت داستان عینکی بزند که قرار است امکان نمایش محیط پیرامون را بدهد؟ با این عینک میتوان به انسانها، ساختمانها و هر چیزی نگاه کرد و بلافاصله به همه اطلاعات عمومی مربوط به آنها دست یافت. ما این فنآوری را در متاورس نیز داریم.
کتاب از ارسطو تا نیوتن (پیدایش فیزیک نو) از برنارد کوهن، ترجمه از حسین معصومی همدانی ،نشر فرهنگ معاصر : پیدایش فیزیک نیوتنی اگر مهمترین رویداد در تاریخ علم نباشد یکی از مهمترین آنهاست که اندیشه و زندگی همه ما را دگرگون کرده است. اما این رویداد یگانه ریشههایی عمیق در تاریخ گذشته علم و فلسفه دارد و دستاورد بزرگ نیوتن نهتنها دنباله کارهای کوپرنیک و کپلر و گالیله است، بلکه پاسخی است به پرسشهایی که از دیرباز - از روزگار فیلسوفان یونانی و بهویژه ارسطو - مطرح بوده است. آی. برنارد کوهن، مورخ بزرگ علم، در این کتاب برخی از مراحل مهمی را که به پیدایش فیزیکی نیوتنی انجامید به زبانی ساده بررسی کرده و نقش پیشینیان نیوتن و شخص او را در آن نشان داده است.
کتاب سبکهای فروش از نیل رکهم - جان دوینسنت،ترجمه از بابک مروانی،مهربان نشر : خریدهای مصرفکنندگان در حال پیچیدهتر و بغرنجتر شدن هستند. با وجود مصرفکنندگانی که بهطور فزایندهای دمدمیتر میشوند و اشتیاق دارند که محصولات امتحان شده و درست را رها و کالاهای جدید را تجبه کنند، وفاداری به برند همواره به کاهش خود ادامه میدهد. این رفتار البته به این برمیگردد که «از کجا بخرم» نیز همچون «چه چیز بخرم» در شکل دادن انتخاب آنها نقش دارد. به این دقت کنید ظرف دهه 70 میلادی , مصرفکنندگان عملا همه مایحتاج روزمره خود را از سوپرمارکت فروشگاههای زنجیرهای تهیه میکردند. امروزه علیرغم اینکه آنها وقت آزاد کمتری در اختیار دارند، بهطور متوسط تنها 66 درصد از این نیازها از سوپرمارکت فروشگاههای زنجیرهای تهیه میشوند. آنها یکبار در ماه به قصد یک سفر ذخیرهسازی , مسیری نسبتا طولانی را رانندگی میکنند تا به یکی از شعب فروشگاههای عمدهفروشی زنجیرهای بروند تا مقداری کالا را بهصورت عمده بخرند و البته از تخفیف خرید عمده نیز بهرهمند شوند. آنها این سفر اضافی را برای خرید اقلامی انجام میدهند که در گذشته از سوپرمارکت فروشگاههای زنجیرهای میخریدند (اما الان عملا فقط از فروشگاههای عمدهفروشی زنجیرهای میخرند) چون توان و استعداد صرفهجویی آن بیشتر از ارزش خرید از سوپرمارکتهاست (که در آنها شما میتوانید همه نیازهای خود را از یک محل خریداری کنید).