کتاب مرسدس بنز اثر جیل سی ویلر از نشر منوچهری : مرسدس بنزیا ماشین رویاها یکی از قدیمی ترین و مطرح ترین خودروسازان جهان است که به تولید خودروهای لوکس در کلاس های مختلف می پردازد. روز دوم آوریل سال 1900 شرکت دایملر تصمیم گرفت خودروهای سواری ساخت خود را به نام مرسدس نامگذاری نماید، نامی بر گرفته از دختر یکی از سرمایه گذاران، نکته جالب دیگر درباره نام مرسدس بنز این است که در میان انبوه شرکت های خودروسازی، این شرکت آلمانی تنها برندی بوده که نامش از ترکیب دو نام مونث به وجود آمده، Bertha Benz همسر کارل بنز موسس این شرکت و Mercedes Jellinek . مرسدس بنز در طول سال های طولانی فعالیت خود توانسته زیبایی را با فناوری و عملکرد فنی ترکیب نماید، کاری که بسیاری از خودروسازان از انجام آن عاجز بوده اند.
کتاب BMW لذت پرواز از دیوید کایلی،نشر منوچهری : در کتاب BMW لذت پرواز نگاهی اختصاصی به یکی از موفق ترین و بحث برانگیزترین شرکت های جهان و خانواده مرموز پشت آن را خواهید خواند. بی ام و بدون شک تحسین برانگیزترین خودروساز جهان است. عملکرد مالی آن مورد حسادت رقبا است و محصولات بی ام و وفاداری تقریباً متعصبانه را القا می کند. در حالی که بسیاری از خودروسازان با کاهش فروش، سود و سهم بازار دست و پنجه نرم می کنند، تقاضا برای بی ام و همچنان در حال رشد است و اغلب از تولید پیشی می گیرد. اکنون، دیوید کایلی دیترویت، رئیس دفتر USA Today به داخل این خودروساز افسانهای آلمانی میرود تا ببیند چگونه این خودروساز کار خود را به خوبی انجام میدهد.
با دسترسی بیسابقهای به مدیران بی ام و، کیلی به پشت دیوارهای مقر مشهور “چهار سیلندر” بی ام و در مونیخ میرود، در زمانی که این شرکت در تهاجمیترین و برخی میگویند خطرناکترین توسعه در تاریخ خود است و برخی از جدیدترین شرکتها محصولاتی مانند سدان سری 7 و رودستر Z4 برای اولین بار به اندازه دسته گل ها از منتقدان انتقاد می کنند. کایلی جزئیات صمیمی درام اتاق هیئت مدیره پیرامون خرید تقریباً فاجعه بار شرکت و فروش بعدی گروه روور بریتانیا و گسترش آن به فروش خودروهای مینی و رولز رویس را پوشش می دهد. ب ام و علاوه بر اینکه یک خودروساز در کلاس جهانی است، یکی از باهوش ترین شرکت های بازاریابی مصرف کننده نیز محسوب می باشد و کایلی ارزش و مدیریت فوق العاده برند بی ام و را مورد بررسی قرار می دهد. او همچنین نگاهی آشکار به خانواده اسرارآمیز و فوقخصوصی کواندت در هامبورگ آلمان، که مالک سهام کنترلی بی ام و است، میاندازد: یوهانا و سوزان کوانت، دو تن از ثروتمندترین زنان اروپا و استفان کوانت، یکی از ثروتمندترین مردان قاره سبز.
کتاب راندن برای شاد کردن اثر جوزف میچلی ،نشر نسل نواندیش : این مجموعه دیدی از سفر چند ساله شرکت مرسدس بنز ارائه می کند و اقدامات و دگرگونی های صورت گرفته را در جهت مورد توجه قرار گرفتن محصولات شرکت برای مشتریان به نمایش می گذارد، مطالعه کتاب حاضر نقشه راهی برای هدایت تجارت و گروه خودتان به سوی فرهنگ وسواس در مورد مشتری در اختیارتان قرار می دهد و چگونگی مشتری نوازی را به شما آموزش می دهد. جوزف میچلی (متولد 11 آگوست 1960) روانشناس، سخنران و نویسنده آمریکایی است.او در سال 1988 کار خود را به عنوان یک روانشناس آغاز کرد و در سال 2004 نوشتن کتابهای کسب و کار را شروع کرد. کتابهای پر فروش او عبارتند از: تجربه استارباکس، استاندارد طلائی جدید، نسخه ای برای تعالی و رانندگی به دلخواه.
کتاب خاطرات مدیریت در کرایسلر از لی آیاکوکا ،نشر لوح فکر :
کتاب خاطرات مدیریت در فورد از لی آیاکوکا،نشر لوح فکر :
کتاب نیسان به صحنه باز می گردد اثر کارلوس گوسن،نشر لوح فکر : کارلوس گوسن متولد نهم ماه مارس 1954 در شهر پورتو ویلا واقع در کشور برزیل، اصلیتی فرانسوی، لبنانی و برزیلی داشته و هم اکنون عهده دار مسئولیت ریاست هیأت مدیره و مدیرعاملی شرکت های رنو و نیسان و رئیس هیأت مدیرۀ شرکت خودروسازی روسی به نام آوتوواز است. گوسن درعین حال رئیس هیأت مدیرۀ شرکت مشترک رنو نیسان نیز هست. این مشارکت به اتفاق آوتوواز، روی هم رفته طی سال های 2010 تا 2014 حدود 10 % از بازار جهانی خودرو را در اختیار داشته و در سال 2014 یکی از چهار شرکت خودروساز برتر جهانی بوده است. گوسن پس از آن که شرکت رنو را به صورتی اساسی بازسازی و آن را سودآور کرد، در اواخر سال 1999 ملقب به «قاتل هزینه ها» شد و در اوایل سال 2000 به خاطر تلاش مجدانه ای که در زمینۀ احیا و بازسازی شرکت نیسان که در سال 1999 به مرحلۀ ورشکستگی رسیده بود، به عمل آورد، کنیۀ «آقای اصلاح ساز» به وی داده شد.
کتاب صوتی مدیریت بین المللی کارلوس گون اثر کارلوس گوسن ،نشر نوین کتاب گویا : محصولی صوتی است از موسسه نوین کتاب گویا با صدای منوچهر زنده دل. این مجموعه دربردارنده زندگینامه شنیدی و تاثیر گذار ،کارلوس گون، اسطوره مدیریت صنعت خودرو که توسط خودش نگارش شده و مسیر زندگی و آنچه را که باعث ارتقای شغلی و مطرح شدن او به عنوان فردی موفق در حوزه صنعت خودرو شده، ترسیم می کند، است. اثری مناسب برای مدیران کشورمان که چشم اندازی از شیوه های نوین مدیریتی پیش رویشان می گشاید.
کارلوس گون (Carlos Ghosn) از اهالی کسب و کار فرانسوی متولد برزیل است که تبار لبنانی دارد، غصن پیشتر ریاست هیئت مدیره و مدیر عامل اجرایی شرکتهای میشلین آمریکای شمالی رنو، آوتوواز، نیسان و میتسوبیشی موتورز را بر عهده داشتهاست، او همچنین مدیرعامل ارشد اجرایی و رئیس هیئت مدیره ائتلاف رنو-نیسان-میتسوبیشی، یک شراکت استراتژیک بین این شرکتهای خودروسازی از طریق یک توافق پیچیده سهامداری مشترک، بود. این شرکت در سال ۲۰۱۷ بزرگترین گروه خودروسازی جهان خوانده شد.
غصن در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی، در پی مدیریت بحران مالی و نجات شرکت نیسان از ورشکستگی، به شهرت رسید، تا جایی که به وی لقب قاتل هزینهها داده شد. او از اعضای هیئت مدیره بانک برزیلی؛ ایتاو یونیبانکو و شرکت آلکوا میباشد، همچنین عضو شورای راهبردی؛ دانشگاه سنت جوزف بیروت و دانشگاه آمریکایی بیروت نیز محسوب میشود.
غصن به زبانهای فرانسه، انگلیسی، عربی، پرتغالی و ژاپنی مسلط میباشد. غصن در ۱ آوریل ۲۰۱۷ از مدیریت عامل ارشد اجرایی نیسان کناره گرفت اما رئیس هیئت مدیره آن باقی ماند. او در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸ به اتهام عدم گزارش کامل عواید و سوءاستفاده از داراییهای شرکت در فرودگاه هاندا دستگیر شد. در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۸ هیئت مدیره نیسان به اتفاق آرا غصن را از ریاست هیئت مدیره خلع کردند. ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸ هیئت مدیره میتسوبیشی نیز چنین کرد. رنو و دولت فرانسه به حمایت از او ادامه داده و او را تا زمان اثبات اتهامات مبری دانستند. به هرروی غصن در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۹ از مدیریت عامل ارشد اجرایی و ریاست هیئت مدیره رنو استعفا داد. غصن که به قید وثیقه آزاد بود دوباره در ۴ آوریل ۲۰۱۹ به دلیل اتهامات جدید سو تسهیم بودجههای نیسان بازداشت شد.
سهامداران نیسان در ۸ آوریل ۲۰۱۹ رای به برکناری او از هیئت مدیره این شرکت دادند. او در ۲۵ آوریل آزاد شد. در ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ غصن که در انتظار شرکت در دادگاه بود به بیروت پرواز کرد.
کتاب راه تویوتا در فروش و بازاریابی اثر یوشیو ایشی زاکا ،نشر ابر سفید : شرکت تویوتا موتور، در سال ۲۰۰۷ هفتادمین سالگرد کاری خود را جشن گرفت، و بعد از تولید یکپارچه تقریبا ۷/۵ میلیون خودرو در سراسر جهان، تولید کننده برتر خودرو شد و از میزان تولید رقیب خود، جنرال موتورز آمریکا پیشی گرفت. اینک خودروهای تویوتا، با سرعت شگفت انگیز یک میلیون خودرو در هر ۳ ثانیه و در ۵۳ کارخانه واقع در ۲۷ کشور جهان مونتاژ می شوند. تویوتا دیگر عملیات بازاریابی خود را به مشتریان ژاپنی محدود نمی کند و فراتر از چارچوب داخلی پایه پیش رفته است. کتاب راه تویوتا در فروش و بازاریابی نوشته یوشیو ایشی زاکا معاون مدیر عامل سابق شرکت تویوتا موتور است. این کتاب ترجمه فارسی عنوان اصلی The Toyota Way in sales & marketing است.
کتاب چگونه تویوتا شماره 1 شد اثر دیوید مگی ،نشر اشراقی : همه میدانند که تویوتا یک دوره بیست و پنج ساله شگفتانگیز داشته است و از یک استارتآپ ساده ژاپنی به یک غول جهانی در حال رشد تبدیل شده است. اما چگونه توانست از فورد و جنرال موتورز عبور کند و به بزرگترین خودروساز جهان تبدیل شود؟ و چگونه در حالی که بسیاری از رقبا در حال مبارزه و شکست هستند به رشد خود ادامه می دهد؟ دیوید مگی، روزنامهنگار، عمیقا در گذشته و حال تویوتا تحقیق کرد و با مدیران ارشدی که به ندرت با مطبوعات صحبت میکردند و بسیاری از منابع دیگر مصاحبه کرد. درس های قدرتمندی که او می گیرد آنها را در اینجا در" کتاب چگونه تویوتا شماره 1 شد" به خوانندگان ارائه می دهد.
کتاب استراتژی بازاریابی جهانی تویوتا از گرهارد پلنرت ، نشر فوژان : کتاب استراتژی بازاریابی جهانی تویوتا اثر شوزو هیبینو، کایچیرو نوگوچی، گرهارد پلنرت ترجمه حسین نوروزی و مریم گلستانی از نشر فوژان منتشر شده است. یک داستان قدیمی از سه مرد نابینا بیان شده که یک روز با یک فیل روبرو میشوند. از آنجا که هیچ فیلی در کشور آن ها وجود ندارد؛ آنها نمی دانند فیل چیست.آن ها تجربه ای نداشتند که به آن ها امکان شناسایی فیل را بدهد. برای توصیف آن هر کدام از آن ها فیل را لمس کردند... این یک داستان مشهور در سنت های جینزم و بودایی است. تویوتا مانند یک فیل بزرگ به روش های مختلفی تفسیر شده است. و بسیاری از کتاب های مرتبط با تویوتا منتشر شده است. آن ها آموزش می دهند که تویوتا سیستم تولید تویوتا است.
کتاب سیستم تولید تویوتا از تائیچی اوهنو،کاظم موتابیان،نشر ناب اندیشان : کتاب سیستم تولید تویوتا نوشتهٔ تائیچی اوهنو با ترجمهٔ کاظم موتابیان و ویراستاری آزاده رادنژاد در انتشارات ناب اندیشان چاپ شده است. تائی چی اوهنو، مدیرعامل سابق تویوتا و معمار سیستم تولید تویوتا، حاصل ۴۰ سال تلاش بیوقفه برای ساختن این سیستم را که بعدها به تولید ناب نیز معروف شد در این کتاب به شکلی ساده و روان تشریح کرده است.
تویوتا چگونه تویوتا شد و به حدی رسید که اکنون نهتنها بزرگترین شرکت خودروساز دنیا، بلکه سودآورترین آن نیز هست؟
پیام مهم اوهنو این است: اگر دیگر نمیتوانید هر چه را تولید میکنید به یک مشتری مجبور بفروشید، اگر دیگر نمیتوانید از طریق افزایش فروش یا ورود به بازارهای جدید و تولید محصولات جدید هزینههای خود را کاهش دهید باید محصولاتی متنوع را به میزانی کم باکیفیت بالا و با قیمت رقابتی تولید کنید و تنها سیستم تولید تویوتا (معروف به تولید ناب) است که به شما امکان میدهد این مهم را انجام دهید.
کتاب حاضر یکی از مهمترین منابعی است که تاکنون در سرتاسر جهان درباره این سیستم منتشر شده است و نشان میدهد که مشکلات سیستم تولید انبوه چیست و چگونه میتوان با ناب کردن سیستم خود این مشکلات را مرتفع کرد. این کتاب درعینحال نشان میدهد که چه کوششهایی لازم است تا بتوان بر مقاومتها غلبه کرد و خیزش ناب را آغاز کرده و با موفقیت به انجام رساند.
موفقیت مستمر تویوتا مدیون سیستم تولید و مدیریت آن است، مدیریتی که امکان میدهد این شرکت بتواند همواره، اتلافهای خود را شناسایی کرده و با حذف ریشهای آن اتلاف، به طور مستمر هزینهها را کاهش دهد، درحالیکه همزمان به مشتری و نیازهای وی نزدیک و نزدیکتر میشود و در نتیجه، این سیستم در هر جای جهان و در هر صنعتی، قابل تحقق است و در هرکجا که متحقق شود نتایج و دستاوردهای قابلتوجهی در پی خواهد داشت. سیستم تولید تویوتا به جز ژاپن در کشورهای دیگر جهان هم پیاده شده است.
بخشی از کتاب سیستم تولید تویوتا :
«خودگردانسازی، معنای مدیریت را کاملا متحول میسازد. در این سیستم، وقتی ماشینی کار خود را به طور عادی انجام میدهد، نیازی به مراقبت ندارد. اما وقتی در اثر بروز یک وضعیت غیرعادی، این ماشین متوقف میشود، آنگاه اپراتور باید سعی کند علت بروز این وضعیت را شناسایی کند و آن را به طور ریشهای از میان بردارد. در این صورت، یک اپراتور میتواند مسئول چند ماشین باشد و در نتیجه میزان نیاز به نیروی کار، کاهش و بازدهی تولید، افزایش مییابد.
اما وقتی وظیفه یک کارگر تنها مراقبت از یک ماشین است تا از بروز وضعیتی غیرعادی جلوگیری کند و چنانچه وضعیتی غیرعادی بروز کرد، آن را سریعآ رفع و رجوع نماید، هرگز نمیتوان از بروز مجدد وضعیتها و شرایط غیرعادی جلوگیری کرد. این کار به قول یک مثل قدیمی ژاپنی مثل آن است که بخواهیم با پوشاندن یک چیز متعفن، جلوی انشتار بوی گند آن را بگیریم. در واقع وقتی مواد یا ماشینها بدون اطلاع سرپرست خط و مدیران تعمیر میشوند، نمیتوان به هدف بهبود دست یافت و هزینهها را کاهش داد.
در مقابل، اگر در صورت بروز اشکال در یک ماشین، بلافاصله آن ماشین متوقف گردد، همه از موضوع آگاه میشوند. بهبود نیز فقط وقتی ممکن میشود که مشکلی آشکار شود. به همین دلیل ما این ایده را گسترش داده و قانونی وضع کردیم که بر اساس آن در خطوط تولید دستی نیز کارگران بتوانند به محض مواجهه با یک وضعیت غیرعادی، با فشار یک دکمه، خط تولید را متوقف کنند.
در محصولی همچون خودرو، ایمنی در درجه اول اهمیت قرار دارد. به همین دلیل، در هر ماشین، در هر خط تولید و در هر کارخانهای باید بتوان به دقت، عملیات عادی و درست را از عملیات غیرعادی و نادرست بازشناخت و با بهبود عملیات، از بروز مجدد وضعیتهای غیرعادی و مشکلساز جلوگیری کرد.
امیدوارم اکنون بر خوانندگان معلوم شده باشد که چرا من خودگردانسازی را یکی از دو ستون اصلی سیستم تولید تویوتا میدانم.»
کتاب شیوه تویوتا: 14 اصل مدیریت بزرگترین خودروساز جهان از جفری کی لایکر،نشر استادکار :
آنچه که ما را بر آن داشت سراغ ترجمه این ک تاب برویم، فاصله ای است که بین صنعت خودروسازی کشور عزیزمان و کشورهای پیشرو در این عرصه وجود دارد. فاصله ای که میتواند با اتخاذ تدابیر لازم و پیاده سازی صحیح آنها کاهش یابد. در این خصوص، بکارگیری اصولی که در این کتاب به خوبی تشریح و توصیف گردیده است می تواند جهت دستیابی به این مهم کمک شایانی نماید. کتاب شیوه تویوتا که ترجمه فارسی آن تقدیم می گردد در برگیرنده 14 اصل مدیریتی است که تویوتا با بکارگیری آنها توانسته است به جایگاهی رفیع در بازار جهانی خودرو دست یابد. نکته بسیار مهم آن است که این اصول مدیریتی به هیچ وجه مختص شرکت تویوتا یا حتی صنعت خودروسازی نبوده و کلبه شرکت های صنعتی و حتی خدماتی می توانند با بکارگیری اصولی و صحیح آن به نتایج درخشانی دست یابند. قدرت تویوتا در پایبندی به این اصول است که زیربنای تمام پیشرفت ها و دستاوردهای تویوتا محسوب می گردد. اصولی که رهبران تویوتا اعتقادی راسخ به آنها داشته و فرهنگ این شرکت را شکل می دهند. به گونه ای که این فرهنگ در تمامی اجزای شرکت به ویژه کارکنان و شرکای تجاری آن رسوخ کرده است.
کتاب هوندا اثر رابرت ال شوک ،نشر شرکت سهامی انتشار : نویسنده این کتاب میکوشد تا یک ((نمونه موفق)) را در عرصه فعالیتهای اقتصادی ارزیابی نماید. وی به همین منظور ابداعات موسسه ((هوندا)) را در امر مدیریت بررسی میکند .کتاب، آمیزهای از تحقیق تئوریک، گزارش مشاهدات و مصاحبههایی است که نشانگر اصول حاکم بر مدیریت شرکت صنعتی ((هوندا)) است .نویسنده در چهاربخش و پانزده فصل، چهار عامل عمده و موثر در ایجاد و توسعه یک واحد صنعتی موفق را تشریح میکند که عبارتاند از :((منش و عملکرد بنیانگذاران))، ((تاکید بر ارزش مصرفکننده از دیدگاه تولیدکننده))، ((تاکید بر ارزش کارکنان از دیدگاه مدیریت)) و ((فلسفه سازمانی واحد صنعتی موفق)) .در پایان کتاب تاریخچه مختصر شرکت هوندا ضمیمه شده است.
کتاب هوندا اثر رابرت ال شوک با ترجمه ایرج پاد توسط انتشارات سهامی در 424 صفحه به چاپ رسیده است.
کتاب حاضر آمیزه ای از داستان و گزارش مشاهده و مصاحبه و در حقیقت داستان موفقیت شاگردان "هوندا" در ایالت متحده است.
نویسنده در این کتاب می کوشد یک نمونه موفق در عرصه فعالیت های اقتصادی را بررسی کند. وی به طور عمده بر ابداعات موسسه هوندا در امر مدیریت _ که گاه در تعارض با سنن و روش های متداول ژاپن بوده _ تاکید می کند و ضمن دفاع از نیروی کار امریکایی، لزوم تغییر روش های مدیریت و دیدگاه های مربوط به آن را که در آمریکا رایج است، خاطر نشان می سازد.
این کتاب نه به تجلیل ژاپن میپردازد و نه متعهد به انتقاد از آمریکا و اروپاست.
این کتاب صرفا میکوشد تا یک «نمونه موفق» و یا یک «مورد بسیار برجسته» در عرصه فعالیتهای اقتصادی را مورد بررسی قرار دهد. نویسنده به طور عمده بر ابداعات مؤسسه هوندا در امر مدیریت، که گاه در تعارض با سنن و روشهای متداول در ژاپن بوده است، تاکید میگذارد و ضمن دفاع از نیروی کار آمریکایی، بر لزوم تغییر روشهای مدیریت و دیدگاههای مربوط به آن که در آمریکا رایج است، پای میفشارد.
کتاب الگوی کره جنوبی در صنعت خودروسازی از چوئل چی، کیانگ یوکیم، منجی کیم،انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی : کتاب الگوی کره جنوبی در صنعت خودروسازی نوشتهی چوئل چی، کیانگ یوکیم و منجی کیم، علاوه بر بررسی تغییر و تحولات اقتصادی و اجتماعی کره جنوبی به موضوعاتی مانند عوامل رشد صنایع خودروسازی در کره، سیاستهای توسعه صنعت خودرو، خلق بازار صادراتی، فرآیند توسعه اتومبیل کرهای و... میپردازد. پس از پایان جنگ جهانی دوم، بسیاری از کشورهای در حال توسعه تلاش کردند تا صنعت خودرو را با توجه به تأثیراتی که بر دیگر صنایع مرتبط داشت، در کشور خود توسعه دهند، اما در این میان تنها کره جنوبی بود که توانست به این مهم دست پیدا کند.
به همین دلیل بسیاری از کشورهای در حال توسعه علاقه زیادی به صنعت خودروسازی کره نشان دادهاند. مطالعه تغییرات اقتصادی و اجتماعی کره جنوبی، فرصت خوبی را برای درک بهتر عوامل مؤثر بر توسعه آن کشور به وجود میآورد. تقریبا با گذر از یک نسل کره موفق شد با رشد سریع و پایدار اقتصادی، خود را از یک دریافت کننده کمکهای مالی خارجی و بینالمللی به ارائه دهنده اینگونه خدمات مالی تبدیل نماید. همراه با توسعه اقتصادی، چالشهای جدیدی نیز بروز میکنند. هر چند نوآوریهای جدید میتوانند مولد ثروت باشند اما در عین حال خطراتی نیز در پی دارند. تخریب محیط زیست و تغییرات آب و هوایی، خطراتی جدی را متوجه اقتصاد جهانی به ویژه شهروندان کشورهای آسیبپذیری که در معرض اینگونه خطرات قرار دارند، میکند.
مطالعات موردی جدید نشان میدهد که چگونه نهادهای مختلف فعال در جامعه کره از جمله دولت، شرکتها و نهادهای جامعه مدنی جهت یافتن راهحلهای خلاقانه به منظور مقابله با اینگونه موارد که منافع مشترک را به خطر میاندازند، با یکدیگر همکاری میکنند. بنابراین مناسب است از تجربه کره در زمینه توسعه صنعت خودرو، الگوبرداری شده تا پاسخهای مناسبی در اختیار کشورهای در حال توسعه و علاقمند به این حوزه قرار گیرد. در بخشی از کتاب الگوی کره جنوبی در صنعت خودروسازی (Korea’s Automotive Industry) میخوانیم: تولید و مونتاژ قطعات منفصله با شروع به کار شرکت سیتارا موتور که اولین نمونه آن از کارخانجات نوین خودروسازی در کشور بود، از اهمیت ویژهای برخورداری است. از آن پس دولت کره مبادرت به ارائه برنامه جامع توسعه صنایع خودروسازی در کشور کرد و قوانین مربوطه را با جدیت هر چه تمامتر پیگیری نمود. به همین دلیل بسیاری این مقطع را دوران ورود جدی صنایع خودروسازی کره به این عرصه از صنعت تلقی میکنند.
هر چند تولید و مونتاژ خودرو از سال 1962 آغاز، اما در اواسط دهه 1960 بروز بحران ارزی و کمبود مواد اولیه منجر به ورشکستگی و تعطیلی شرکت سینارا موتور شد. با این وجود تولید براساس استفاده از قطعات منفصله به صورت جدی از سال 1966 در کره دنبال گردید. با این حال تولید خودرو با استفاده از قطعات منفصله منجر به مشخص شدن کمبودها و محدودیتهایی در زمینه تولید داخلی قطعات گردید که در نتیجه صنایع خودروسازی کره را وادار به پیگیری راههایی برای استقلال خود نمود و با تولید خودرو بر پایه استفاده از قطعات منفصله داخلی با عرضه اتومبیل Pony که خودرویی توسعه یافته در کره و در کارخانهای عظیم تولید میگردید، خاتمه داده شد.