کتاب اسرار کار اثر لزلو باک :
کتاب اسرار کار، با استفاده از آخرین تحقیقات انجام شده در حوزه ی روانشناسی و اقتصاد، به مخاطب خود نشان می دهد که چگونه می توان میان خلاقیت و ساختار حاکم بر یک سازمان، تعادل ایجاد کرد و به موفقیتی پایدار در زندگی شخصی و حرفه ای رسید. لزلو باک در این کتاب، ما را به درون دنیای یکی از موفق ترین شرکت های تاریخ می برد و نشان می دهد که چرا شرکت گوگل همیشه در زمره ی بهترین محیط های کاری در سراسر جهان قرار می گیرد. اسرار کار با ارائه ی واقعیت ها و تحلیل هایی جذاب به مخاطب خود می آموزد که ساختار حاکم بر هر مجموعه ای را می توان نه از بالا به پایین، بلکه از درون بهبود بخشید. این کتاب برای کسانی است که دوست دارند از کاری که می کنند، لذت ببرند.
کتاب از خوب به عالی اثر جیم کالینز :
کتاب از خوب به عالی، اثری نوشته ی جیم کالینز است که به توصیف ویژگی های کسب و کارهایی می پردازد که توانسته اند از یک شرکت خوب به شرکتی عالی تبدیل شوند؛ اگر چه خودِ کالینز هم اذعان دارد که بیشتر شرکت ها نمی توانند این امر را محقق سازند. پس چگونه می توان تعیین کرد که یک شرکت توانسته از خوب به عالی جهش کند؟ کالینز برای جواب به این سوال، تیمی متشکل از بیست و یک محقق را به وجود آورد و به مطالعه و تحلیل مالی شرکت ها پرداخت. در میان این شرکت ها، آن هایی که رشد و موفقیتشان بسیار سریعتر از بازار و شرایط معمول صنایع مختلف بود، در زمره ی کسب و کارهایی قرار گرفتند که به اهداف بزرگ و عالی تجاری دست یافته اند. کتاب از خوب به عالی
کتاب پول اثر جیکوب گلدستاین :
به هر حال پول چیست و از کجا و چرا سرچشمه گرفته است؟ به گفته جیکوب گلدشتاین، این چیز ساخته شده در طول قرن ها تکامل یافته است و بر اساس پیشرفت های تکنولوژیکی، نیازهای جامعه و اغلب ایده های دیوانه کننده افراد دور از حاشیه، شکل های مختلفی به خود می گیرد. گلدشتاین که از طریق حکایات تاریخی و شوخآمیز گفته هایش را بیان می کند، این ابزار همیشه در حال تکامل را از اختراع اولین سکهها در بینالنهرین، تا اینکه چگونه چین قرنها قبل از ظهور پول کاغذی در غرب اختراع کرد، و چگونه در یک نقطه از سوئد، مردان «سکههای» غولپیکر حمل میکردند را رمزگشایی میکند. در پشت پرده ی همه ی این ها، به استاندارد طلا، پوند استرلینگ، مبدا یورو، صندوق های سرمایه گذاری مشترک، بیت کوین و جامعه بدون پول نقد نیز اشاره می کند. مانی داستانهای سرگرمکنندهای از شخصیتهای جذابی را ارائه میکند که اساسا سیستمهای پولی ما را تغییر دادند، مانند چنگیز خان، جان لاو، یک قاتل محکوم و قمارباز حرفهای، لودیتها و سایبرپانکهای آنارشیستی که بیتکوین را خلق کردند. از طریق این جنبشهای بزرگ، ما شاهد ظهور و سقوط موسسات مالی مختلف هستیم: بانکهای مرکزی، بازار سهام، فدرال رزرو، و موسسات سایه مانند Lehman Brothers که به ایجاد بحران مالی سال 2008 کمک کردند. پر جنب و جوش و در دسترس و پر از نکات جالب (کلمه "بانکدار" از "نیمکت نشینان" - یا "بانچیری" ونیزی - مربوط به دهه 1600 که از طلا محافظت می کردند می آید) گلدشتاین به تکامل پول نگاه می کند (که به نظر می رسد تعریف آن چنین است، اگر همه ما موافق باشیم که این پول است، پس پول است).
کتاب خون کثیف اثر جان کریرو :
در سال 2015، «جو بایدن» معاون رئیس جمهور وقت، از آزمایشگاه یک استارت آپ جدید در شهر «نیوآرک» ایالت «کالیفرنیا» بازدید کرد: شرکت «ترانوس» که خود را تولیدکننده ی ابزارآلات پزشکی معرفی کرده بود. «بایدن» چندین ردیف از تجهیزات به نظر پیشگامانه (برای انجام آزمایش خون) را دید و این مکان را «آزمایشگاه آینده» لقب داد. آزمایشگاه اما تقلبی بود. دستگاه هایی که «بایدن» مشاهده کرده بود، کار نمی کردند و فقط برای این بازدید به آن مکان منتقل شده بودند. «جو بایدن» اما تنها کسی نبود که این صحنه آرایی را باور کرد. در دوره ی کوتاهی که شرکت «ترانوس» به عنوان یکی از نویدبخش ترین استارت آپ ها در «سیلیکون ولی» در نظر گرفته شد، چندین سرمایه گذار شناخته شده حدود 900 میلیون دلار به این شرکت پرداخت کردند. «ترانوس» حالا به سوژه ای محبوب برای رسانه ها تبدیل شده بود و انگار همه می خواستند سهمی در آن داشته باشند. علاوه بر این ها، بنیان گذار شرکت یعنی «الیزابت هولمز»، به عنوان نسخه ای جدید از «استیو جابز» یا «بیل گیتس» در صنعت پزشکی مورد تحسین و تمجید قرار می گرفت: نابغه ای که از تحصیل در کالج انصراف داده و حالا توانسته بود انجام آزمایش خون را به راحتی و سادگی کار کردن با یک «آیفون» تبدیل کند! این مسئله که شرکت «ترانوس» چگونه تا این اندازه بزرگ شد و پیش رفت (با بیش از هشتصد کارمند و با ارزش سهام 9 میلیارد دلاری)، تا مدت ها در کلاس های درسی موبوط به اقتصاد و کسب و کار، باعث شگفتی خواهد بود. برخی از مدیران «ترانوس»، اعتمادی بیش از حد به «هولمز» داشتند و به جای نظارت بر کارهای او، فقط نقش یک مشوق را ایفا کردند. حتی برخی از افراد در خارج از شرکت نیز متوجه برخی از رویه های اشتباه شدند اما از آن ها صرف نظر کردند، شاید چون می خواستند به موفقیت «ترانوس» باور داشته باشند. انگار هیچکس نتوانست به دروغی این چنین بزرگ، شک کند. دلیل دیگر برای رقم خوردن این اتفاق را شاید بتوان جایگاه تقریبا جادویی و خارق العاده ای در نظر گرفت که جامعه ی آمریکا برای «سیلیکون ولی» قائل است: مکانی که رویاها در آن به واقعیت تبدیل می شوند.
کتاب راندن برای شاد کردن اثر جوزف میچلی :
این مجموعه دیدی از سفر چند ساله شرکت مرسدس بنز ارائه می کند و اقدامات و دگرگونی های صورت گرفته را در جهت مورد توجه قرار گرفتن محصولات شرکت برای مشتریان به نمایش می گذارد، مطالعه کتاب حاضر نقشه راهی برای هدایت تجارت و گروه خودتان به سوی فرهنگ وسواس در مورد مشتری در اختیارتان قرار می دهد و چگونگی مشتری نوازی را به شما آموزش می دهد.
کتاب راندن برای شاد کردن نوشتۀ جوزف میشلی، نگاهی ژرف به سفری شگرف میکند که یکی از برندهای اسطورهای جهان، یعنی مرسدس بنز، آغاز کرد. این سفر سختکوشی گروهی از افراد با استعداد همراه با تمرکز بسیار دقیق بر هدفی مشخص را روایت میکند.
کتاب راندن برای شاد کردن (Driven To Delight) داستان یک دگرگونی و ارادهای محکم را بازگو میکند. برای برخی افراد شاید اینکه یک تولید کنندۀ خودرو انگیزه ایجاد «بهترین» تجربه مشتری در دنیا را داشته باشد، توهمی کامل به نظر برسد؛ اما وعدۀ برند مرسدس بنز، یعنی «بهترین یا هیچچیز بودن» و باور ما، در تاریخ غرورآفرین 129 ساله شرکتی ریشه دارد که به راستی خودرو را اختراع کرد و بدین طریق دنیا را دگرگون ساخت. بنابراین از نظر ما این واقعیت ماست؛ این وظیفه ذاتی ما در قبال مشتریانمان است تا به تعهدمان احترام بگذاریم و به قول خود عمل کنیم. ما هرگز از عهد خود برای شاد کردن مشتریانمان دست نمیکشیم!
رهاورد جوزف میشلی (Joseph A. Michelli) از پژوهش پیرامون مرسدس بنز امریکا، ارائه راهکارهای نوآورانه درباره افراد محوری و نیز مشترینوازی است. استیو کانن با به دست گرفتن سکان هدایت مرسدس بنز آمریکا، تمام تلاش خود و گروه رهبریاش را صرف محقق ساختن شعار «بهترین یا هیچچیز» کرد. این برند افسانهای با آموزش مناسب کارمندان شرکت و نمایندگیهای فروش مرسدس بنز آمریکا، اعطای قدرت به آنها برای انجام کارهای خلاقانه به منظور خشنود کردن مشتریان و ارزیابیهای مستمر و دریافت بازخورد از مشتریان، به سطح متعالی مشتری نوازی نائل شده است و کارمندان این شرکت نیز در یکی از بهترین اماکن کاری مشغول انجام وظایف هستند.
کتاب راندن برای شاد کردن نوشته شد تا نشان دهد چگونه رهبران مرسدس بنز تلاش کردند شرکت را به ارائه دهنده تجربهای تبدیل کنند که اگر بهتر از برندهای اسطورهای خدمات رسانی نبود، اما همتراز آنان بود. این کتاب بدین منظور دو هدف اصلی را دنبال میکند. نخست اینکه از چشمانداز راهبردی، برنامهریزی ماهرانه و موانع در طول سفر چند ساله مرسدس بنز به شما دید درونی انحصاری بدهد. افزون بر این، این کتاب نقشه راهی را ارائه میکند که شما میتوانید از آن به منظور هدایت گروه و تجارت خود به سوی فرهنگ وسواس در مورد مشتری و ارائه دهنده تجربههای نوآورانه مشتری بهره ببرید.