.
کتاب شگردهای دل در تسخیر بازار



شرکتی 49 میلیارد دلاری با 57هزار کارمند در سراسر دنیا چگونه همانند یک شرکت تازه کار و گرسنه رفتار می کند؟ وقتی مایکل در می گوید دلبستگی به موجودی انبار، حماقت است منظور او دقیقا چیست؟ دلمشغولی دل نسبت به برگشت سرمایه خوابیده که در رویه های بخش بندی بازار این شرکت منعکس است چه ماهیتی دارد و چگونه در رویکرد شرکت به رشد مدیریتی، انعکاس می یابد؟ تلفیق مجازی مشتریان و تامین کنندگان برای موفقیت شرکت دل تا چه حد ضروری است و چطور موثر واقع می شود؟ تاثیر رویه های بی سابقه شرکت در زمینه کارکنان، مانند کاهش مسئولیت های موفق ترین مدیرانش چه بوده است؟

  • جزئیات

بخشی از کتاب شگردهای دل در تسخیر بازار

درباره نویسنده

استیفن هولزنر ( ۱) ، نویسنده ۹۵ کتاب که برخی از آنها جوایزی را ربوده اند، دکتری خود را از دانشگاه کورنل ( ۲) دریافت کرده و در دانشگاههای کورنل و ام آی تی ( ۳) جزو اعضای هیئت علمی بوده است . او سالها از ناظران مشتاق شرکت رایانه ای دل بوده و شرکت مشاوره ای خود را اداره می کند. وی همچنین در سرتاسر جهان برای مشتریان فورچون ۵۰۰ ( ۴) در کلاسهای برنامه نویسی تدریس می کند. درباره روشهای تدریس و مشاوره او می توانید به نشانی اینترنتی آن سایت گلوبال دات کام ( ۵) مراجعه و اطلاعات بیشتری مشاهده کنید.

یادداشت ناشر

دنیای فناوری اطلاعات ( IT ) دنیای سرگرم کننده، مبهوت کننده و سحرآمیزی است. سرعت رشد تغییرات در آن شگفت انگیز است. نیازهای بازار دائماً در حال تغییر است و تولیدکنندگان کوچک و بزرگ به سرعت به آن وارد و گاه با همان سرعت خارج می شوند. شرکتهای باقی مانده باید ویژگیهایی داشته باشند که ماندن آنها را توجیه کند. نامهای بزرگ در لیست فورچون ۵۰۰ در حال جابه جایی است. از استیو جابز گرفته تا مایکل دِِل و دیگران در حال رقابت در لیست می باشند.

زمانی ثروتمندان دنیا یا صاحب بانک بودند یا چاههای نفت دراختیار داشتند و یا تولیدکننده اتومبیل بودند. اما امروزه بزرگ ترین ثروتمندان جهان در حوزه پر راز و رمز رایانه، اینترنت و دیگربخشهای آی تی حضور فعال دارند. این کتاب راجع به یکی از همین بزرگان نوشته شده است: « داستان شگردهای دِل در تسخیر بازار » . هنوز بیست و چندسالی بیشتر از عمر شرکت دِل نگذشته، ولی چنان سیطره ای در بازار تولید رایانه های شخصی و سِرورها ایجاد کرده که از هر سه رایانه در آمریکا یکی متعلق به این شرکت است. در کانادا و انگلستان نیز همین داستان جریان دارد. امروز دل با ۶ /۱۷ درصد از سهم بازار جهانی، شرکت شماره یک بازار رایانه در جهان به شمار می رود. اما اینکه چگونه مایکل دِل توانسته است به این موفقیت برسد داستان این کتاب است.

دِل در سال ۱۹۸۴ شرکت خود را تاسیس کرد و به دست یک نفر رهبری و هدایت شد. استراتژی بازاریابی دل با همه رقبای او تفاوتی عمده داشت. راهبرد دل بر مبنای حرکت مستقیم استوار بود؛