.
کتاب عوامل پیشرفت اروپای مدرن از ایوان تی برند



کتاب «عوامل پیشرفت اروپای مدرن» درباره تاریخ مردمی نوآور است. مردمی که برای توسعه صنایع از پشتیبانی آزمایشگاه‌ها و برای توسعه دانش از پشتیبانی دانشگاه‌ها برخوردار بوده‌اند و با پیوند صحیح بین مراکز علمی و بنگاه‌های صنعتی، توانسته‌اند برندهایی پیشتاز، اقتصادهایی ممتاز و دانشمندانی تاثیرگذار را به دنیا معرفی کنند. سرگذشت حیرت‌آور این نقطه از کره زمین، تاریخی به بلندای گذار از جهالت قرون وسطی تا رسیدن به اوج پیشرفت و توسعه را روایت می‌کند. تاریخ بی‌مانند و پیچیده‌ای که تحولات عظیمی در نظام کشاورزی و تولید کارخانجات و بانکداری و چاپ و اتوموبیل و... را دربر می‌گیرد. نویسنده در این کتاب با ذکر مطالعات موردی و معرفی الگوهای پیشروی اقتصادی و صنعتی، درس‌هایی آموختنی و تجربیاتی ارزشمند را به مخاطب ارائه می‌دهد.

در این کتاب درباره قدرت کارآفرینی در توسعه اقتصاد کشورها، نیروی نهادهای مردمی در توسعه فرهنگ، نیروی اختراع‌ها و ابداع‌ها در توسعه مرزهای دانش، نیروی جسارت در کشف دنیای جدید توسط بنگاه‌های پیشگام و نیروی چرخه‌های اقتصادی در توسعه جغرافیایی مرز کشورها صحبت به میان آمده است. «عوامل پیشرفت اروپای مدرن» درباره زیمنس و رنو و رولکس و فیلیپس و لوفت‌هانزا و ده‌ها برند دیگر اروپایی از شرق روسیه گرفته تا غرب انگلستان نوشته شده است و بهترین تجربیات از موفق‌ترین شرکت‌های دنیا را به رایگان در اختیار دانشجویان و اساتید و بازرگانان و تجار و تولیدکنندگان و مالکان کسب‌وکار ایرانی قرار می‌دهد و مطالعه آن برای هر کسی که به دنبال یادگیری و الگوبرداری از تجربه‌ پیشروهای موفق است، مفید خواهد بود.

  • جزئیات